7 lucruri ce mi-au marit pofta de lectura

Lectura

La începutul anului Chinezu s-a apucat să facă un top cu cărțile din biblioteca bloggerului român. Și meșterind la top am realizat că am citit jenant de puțin în 2014. Așa că anul ăsta vreau să fac tot posibilul să schimb asta. Pentru că sunt un om care  adoră să scrie. Iar ca să scrii foarte bine, trebuie să citești mult. Trebuie să îți alimentezi mereu setea de scris, cu sete de lectură.

Bineînțeles, am făcut un plan de bătaie.

  1. Mi-am făcut o listă de lecturi, la început pe hârtie, iar apoi pe Good Reads.books2015
  2. Mi-am setat pe Good Reads o provocare. În acest fel, îmi văd evoluția sub forma unei bare de progres (așa îi zic eu, nu știu dacă e denumire oficială). M-am limitat la 30 de titluri. Pentru unii vor părea puține, însă pentru mine e OK, nu vreau să îmi iau mai mult decât pot duce.bookschallenge
  3. Am făcut rost de vreo două treimi din cărțile de pe listă. Dacă le am, îmi este mai greu să le ignor, să le las deoparte. Sunt mai apetisante sub nasul meu.
  4. Am început să citesc recenzii pe bloguri și mi-am completat lista cu ce mi-a trezit interesul. Din fericire pentru mine, nu sunt genul de cititor căruia să îi piară interesul după un spoiler. Cu cât îmi dai mai mult, cu atât vreau mai mult. Și dacă îmi dai tot, vreau să mă conving că ai dreptate.
  5. M-am înconjurat de oameni cărora le place lectura. Am început să casc ochii mai des pe Good Reads la ce citește comunitatea, mi-am băgat nasul în cărțile prietenilor, m-am uitat după cărți pe birouri, la muncă. Și-apoi m-am băgat în seamă cu cei care am văzut că citesc constant.
  6. Am împărțit resursele cu alții. Am încercat să le fac rost de cărți, să le prezint aplicația Kindle, să îi prind în hora mea.
  7. Încerc să îmi bag cititul în instinct. Să citesc seara înainte de culcare sau în week-end-urile petrecute în casă. Sau în timpii morți din metrou, când am de parcurs un drum mai mare. Am mereu o carte în geantă și Kindle pe ecranul principal al telefonului, să îl văd de fiecare dată când deblochez ceva.

Spre deosebire de anii anteriori, când mă axam pe fantastic, romane polițiste și SF, lăsând să treacă pe lângă mine cărți foarte bune, anul ăsta nu mai fac discriminare de genuri. Așa că vreau să citesc orice îmi face cu ochiul. Să nu mai fiu atât de selectivă.

Cine știe? Poate voi avea o surpriză și voi descoperi noua mea carte preferată. Așa că dacă aveți recomandări, le aștept.

Lasă un comentariu